Erasmus+ Project 2015-2017 - "Being Young Entrepreneurs"

Argomenti (tag):

Erasmus+ Project 2015-2017 -
"Being Young Entrepreneurs"

Employment, jobs and business are important subjects for students. But, in this time of high unemployment in Europe, students are pessimistic about their future. They haven't any motivation for school work and any ambition for their future situation. So this project will make possible fight against the early school leaving and the problems met by the disadvantaged students.
It is important to improve our students skills as ITC, foreign languages and all the subjects they study at school in order to give them a basic culture that can have a value in Europe. This project will encourage the multidisciplinary and interdisciplinary approaches. The enterpreneurial topic has been chosen to give them an opportunity for their future work. Being confident with the business world will lead them to act, follow their desire and ambition, develop their creativity for innovation and competitiveness.

Progetto Erasmus+ 2015-2017 -
"Essere Giovani Imprenditori"

Occupazione, posti di lavoro e imprese sono temi importanti per gli studenti. Ma, in questo momento di alta disoccupazione in Europa, gli studenti sono pessimisti sul loro futuro. Essi non hanno alcuna motivazione per il lavoro scolastico né aspirazioni per la loro situazione futura. Quindi questo progetto renderà possibile lottare contro l'abbandono scolastico ed i problemi incontrati dagli studenti svantaggiati.
E' importante migliorare le competenze dei nostri studenti nella ITC, le lingue straniere e in tutte le discipline che studiano a scuola, al fine di dare loro una cultura di base che può avere un valore in Europa. Questo progetto incoraggerà gli approcci multidisciplinari e interdisciplinari. L'argomento imprenditoriale è stato scelto per dare loro un'opportunità per il loro futuro lavoro. Avere dimestichezza con il mondo delle imprese li porterà ad agire, seguendo i loro desideri e ambizioni, sviluppando la propria creatività per l'innovazione e la competitività.

Le scuole partecipanti:

School partner

City

Country

Website

Lycee Hilaire de Chardonnet

Chalon sur Saone

www.hilairedechardonnet.fr

Istituto Tecnico Industriale “S. Cannizzaro”

Catania

Italy