Progetto Erasmus+ 2018-2020 - "MAKE A SMART CHOICE"

Argomenti (tag):

Erasmus+ Project 2018-2020

"MAKE A SMART CHOICE"

The project MAKE A SMART CHOICE is designed to bridge the gap between school and job market by providing our students with a suitable career guidance program. Its aims are: to provide opportunities for students to see workers in different roles and responsibilities, to show individual jobs in the context of a working community, to link classroom activities to workplace experiences and to carry out transnational activities for the acquisition of the basic skills and the right competences needed to increase students’ employability.
This project and the training course on career guidance strategy, addressed to 16-19 students, will improve the quality of the learning offer in education, employability, foreign languages and digital skills, will develop personalized learning paths in order to support our students in the choice of their future careers in line with their personal and professional development.

Progetto Erasmus+ 2018-2020

"MAKE A SMART CHOICE"

Il progetto “MAKE A SMART CHOICE” mira a colmare il divario tra scuola e mercato del lavoro fornendo ai nostri studenti informazioni utili per una scelta più consapevole attraverso un adeguato programma di orientamento professionale. I principali obiettivi sono: dare agli studenti l’opportunità di vedere i lavoratori operare in ruoli e responsabilità diversi, mostrare singoli lavori nel contesto di una comunità lavorativa, collegare le attività di classe alle esperienze lavorative e svolgere attività transnazionali per l'acquisizione delle competenze di base e delle abilità necessarie per accrescere l'occupabilità degli studenti. Questo corso di formazione sulla strategia di orientamento professionale, rivolto a studenti di età compresa tra i 16 e i 19 anni, contribuirà a migliorare la qualità dell'offerta formativa in materia di istruzione, occupabilità, potenziamento delle lingue straniere e delle competenze digitali, sviluppando percorsi di apprendimento personalizzati finalizzati a sostenere i nostri studenti nella scelta delle loro future carriere in linea con il loro sviluppo personale e professionale.

Le scuole partecipanti:

School partner

City

Country

Istituto Tecnico Industriale “S. Cannizzaro”

(Coordinator)

CATANIA